Min julafton

IMG_0301
Precis som varje julafton dukades det upp med en riktigt smaskig frukost. Det fanns, varm choklad, hembakt limpa, gravad lax, leverpastej, goda ostar, kaffe och julskinka. 

IMG_0302
Mitt på bordet stod mammas lilla samling av julprydnader, där kunde en titta på allt från änglar, till renar till lucior. 

IMG_0304
När vi ätit frukost tog vi en promenad, allihop. Vi var ute i ungefär en timma. Därefter gjorde alla sig iordning för julfirandet, då var det dags för dusch, smink och fix. Jag fick sminka mamma och mormor, efter det fick jag minsann tid till att göra mig själv iordning.
IMG_0310
När jag var julfin tittade jag lite under granen, vi hade ovanligt många paket där under iår. Kort därefter ringde det på dörren, där stod min morbror med familj. Precis som alla år firar vi jul tillsammans. Då var det dags att hjälpa min kusin med hennes smink, åh så roligt det är. Vi pratade om smink och skönhetsgrejer, det var så kul att få prata med någon om sådant. Bara för att jag är så insnöad och passionerad angående smink.  

När klockan slog 15.00 blev det fika och Kalle Anka. Kaffe, knäck, pepparkakor, fudge och annat smått och gott dukades fram. Jag tog mig en kaffekopp och lite kakor och tittade på Kalle hänförd som vanligt. 
IMG_0327
När timmen framför Kalle Anka var slut blev det dags att börja tänka på maten igen. Ett hemskt tänkande på mat hela dagen! Eftersom jag inte var välkommen i köket bad Jim mig hitta på något annat, vilket jag gladeligen gjorde då jag inte alls trivs i köket. 

IMG_0331
Efter drygt en timme stod maten framdukad, hur mycket mat som helst. Gott var det kan jag lova. 
 
IMG_0345
Jag såg ut såhär i svartvitt, tråkigt svartklädd men glad.

IMG_0348
När maten intagits, plockats bort och hundarna fått en promenad var det dags att öppna våra paket. Dom delades ut av lillebror och mina kusiner. Resten av kvällen pratade vi om klapparna vi fått, tittade på tv och bara hade det bra. Julafton detta år var riktigt bra och mysig, precis som det ska vara. 
Tjugofem år gammal Luleåbo. Här skriver jag om mina renoveringsprojekt, saker som är fina/ofina, mina katter, olika typer av DIY, lite skönhet, inredning och en hel del funderingar. Jag hoppas ni vill hänga med!

Tre saker jag gillar: Snö, katter & krispig luft.