Midsommar i norr.

 
På Torsdagen åkte Jim och jag upp till Kalix, närmare sagt till svärmor och svärfar. Där bytte jag snabbt om till mjukisbyxor och svärmors tofflor. 
 
 
Det krävdes en hel del MYGGA för att stå ut med myggen på kvällskvisten. 
 
 
Vi lagade mat på Murikkan, där hade vi en kompott av potatis, körsbärstomater, lök, bacon, entrecote och kantareller. Det var så sanslöst gott, att laga mat utomhus är en sådan lyx. 
 
 
Kring midnatt bestämde vi oss för att ta båden ut på fjärden, vattnet låg som en spegel i hamn och det var supermysigt. Förutom att myggen var fruktansvärt hungriga. 
 
 
Såhär såg det ut när vi kom ut på fjärden, jag älskar norrbotten. Så enkelt är det.
 
 
När vi tagit oss till sundet så slängde vi ut våra flöten och hoppades på lite Abborre. Vi fick faktiskt upp 4 fiskar, men dom var så små att vi kastade tillbaka dem direkt. Så dem blev de inga kort på. Vi åkte tillbaka in till land efter ungefär en timme, då var det dags att gå och sova. Jag sover alltid gott hos svärmor och svärfar, vet inte varför. Men det är hos dem jag sover extra länge på mornarna. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Tjugofem år gammal Luleåbo. Här skriver jag om mina renoveringsprojekt, saker som är fina/ofina, mina katter, olika typer av DIY, lite skönhet, inredning och en hel del funderingar. Jag hoppas ni vill hänga med!

Tre saker jag gillar: Snö, katter & krispig luft.