Vego chili

 
IMG_9453
Basingredienserna - man kan dock byta ut Borlotti bönorna mot vilka bönor man vill. Ibland brukar jag använda kidneybönor och ibland bara två förpackningar svarta bönor. Man kan även välja om man vill ha röd eller gul lök, vi hade ingen rödlök så jag fick ta det som fanns.
 
IMG_9455
Hacka löken och vitlöken.
 
IMG_9456
Låt det fräsa i en panna med lite olivolja.
 
IMG_9457
Efter det är det bara att slänga i alla resterande ingredienser, röra ihop och krydda. Jag kryddar oftast med chili, salt, peppar och lite annat smått och gott. Låt det sjuda i ca 20 minuter. Serveras sedan med en klick creme fraiche - smaskens!
Tjugofem år gammal Luleåbo. Här skriver jag om mina renoveringsprojekt, saker som är fina/ofina, mina katter, olika typer av DIY, lite skönhet, inredning och en hel del funderingar. Jag hoppas ni vill hänga med!

Tre saker jag gillar: Snö, katter & krispig luft.