Fredag = ny soffa

IMG_1271
I Fredags fick vi hem våran nya soffa. Det var ett stort plus i kanten att vi beställde hemkörning + inbärning, så enkelt och lätt värt den extra summan. Vi spenderade alltså vår fredagkväll med att bygga ihop denna skönhet. Den är mycket mindre än den förra soffan, men ack så mycket skönare och snyggare.
 
IMG_1272
Jag är så nöjd, den gråa nyansen blev perfekt mot resten av rummet! Nu är hela vardagsrummet lugnt och går i dova färger, precis som vi ville ha det!
 
IMG_1273
Detaljerna med kanterna på kuddarna och armstöden tycker jag ger det lilla extra. Den är köpt från Mio och modellen heter Madisun Lux, ni hittar den här
 
IMG_1274
De svarvade benen är också en detalj som vi föll för ganska direkt, vi valde att ta benen i träslaget Ask. Det var vad som gifte sig mest med resten av rummet. Hur som helst så är vi supernöjda, äntligen är vardagsrummet helt klart. Snart är även hela lägenheten genomrenoverad, bara köket kvar. Men det får minsann vänta. 
Tjugofem år gammal Luleåbo. Här skriver jag om mina renoveringsprojekt, saker som är fina/ofina, mina katter, olika typer av DIY, lite skönhet, inredning och en hel del funderingar. Jag hoppas ni vill hänga med!

Tre saker jag gillar: Snö, katter & krispig luft.