Mood board - KÖK

Nu när vi håller på med köket har jag en klar vision över hur rummet i sig kommer se ut, i den visionen finns inga tankar på speciella inredningsdetaljer eller liknande utan nu pratar vi om väggfärg kontra golvfärg etc. Här nedanför har ni en "mood board" över vad som är tänkt. 
 
 
Detta är alltså vad köket i sin helhet kommer bestå av. Eftersom köket är det första rummet en kommer in i när en kommer upp för trappen i vår lägenhet vill vi att det ska vara ljust och fräscht. Hur som helst är köket det ljusaste rummet i hela lägenheten, vilket vi självklart vill utnyttja. Därför kommer de stora ytorna vara ljusa, något jag inte nämnt på bilden ovan är att vi ska sätta upp ett nytt innertak som också kommer vara vitt. 

Istället kommer vi ha detaljer som bryter av, så som bänkskivan, diskho och vitvarorna (som kommer gå i svart & rostfritt). På detta sätt tror jag att vi uppnår ett ljust och inbjudande kök utan att det ska bli tråkigt. I mina ögon finns det inget tråkigare än när allting är vitt. 

Renoveringen går framåt med stormsteg, är vi bara effektiva kan vi hinna börja tapetsera i helgen!
 
 
 
Tjugofem år gammal Luleåbo. Här skriver jag om mina renoveringsprojekt, saker som är fina/ofina, mina katter, olika typer av DIY, lite skönhet, inredning och en hel del funderingar. Jag hoppas ni vill hänga med!

Tre saker jag gillar: Snö, katter & krispig luft.