När katterna är på kollo

Nu när vi befinner oss på semester har katterna fått åka på kollo ute i stugan, där är dom med mormor. Förra året var dom också där, men då var dom innekatter. Vilket innebär att ön inte har upptäckts, vi har nämligen stuga ute på en helt egen ö. När vi åkte ut med dem var det alltså full rulle direkt, det skulle utforskas. 
 
Saga njöt av att hitta olika smultronställen att kura ihop sig på för att sova. Gärna där hon hade koll på allt som hände. Det låter tjatigt, men det var otroligt kul att se dem erövra meter för meter av ön. Vi var där och sov några nätter för att dom skulle vänja sig lite. Inte bara åka ut, lämna dem på ett nytt ställe och åka hem direkt - inte helt schysst tyckte vi.
 
Sid tyckte mest det var spännande att vara med oss, precis som vanligt. Han är den som håller mest koll på oss, det springs alltid in och ut med jämna mellanrum. Han kommer in och säger "hej, här är ni och jag är fortfarande i närheten" för att sedan återgå till vad han nyss höll på med. Hur som helst har dom det superbra där ute, Mormor är lycklig över att få låna dom. En skulle kunna säga att hon har blivit lite av en katt-människa sedan vi skaffade dessa två guldklimpar.  Men vem hade kunnat tro något annat!
 
Tjugofem år gammal Luleåbo. Här skriver jag om mina renoveringsprojekt, saker som är fina/ofina, mina katter, olika typer av DIY, lite skönhet, inredning och en hel del funderingar. Jag hoppas ni vill hänga med!

Tre saker jag gillar: Snö, katter & krispig luft.