Sakerna som alltid måste med

Eftersom att jag kommer befinna mig på ett flygplan på väg mot Rhodos när detta publiceras tänkte jag dela med mig av några saker som alltid måste finnas i väskan när jag reser dit det är varmt. Jag tänkte att vi börjar uppfrån. 
  • Tvål, Kan tyckas oerhört onödigt, men det är någonting speciellt att när en är på semester kunna tvätta sig med en tvål som jag själv har valt och som luktar gudomligt gott.
  • Rakhyvel, och dock inte vilken som helst, utan en Venus Snap Embrace rakhyvel. Den är så sjukt smart, tar i princip ingen plats och den kommer förpackad i ett litet etui. 
  • Solskyddsfaktor för kroppen, just denna från Hawaiian Tropic tycker jag är perfekt. Luktar gott och går snabbt in i huden. Jag använder förövrigt aldrig solskyddsfaktor under SPF20, i ärlighetens namn ligger det också en solskyddsfaktor från samma märke med med SPF30 i väskan.
  • Solglasögon, mina älskade RayBans kommer sitta på min nästipp hela veckan lång. Som jag älskar dem. Jag har modellen RB4171.
  • Passet, ganska självklart.
  • Makeup remover, denna från Nivea tycker jag är bäst. Det finns alltid en flaska av denna här hemma. Så självklart åker den med i väskan. 
  • Vattenfast mascara, jag ska aldrig behöva fundera på om mascaran sitter kvar eller inte. Oavsett om jag hoppar i vattnet eller bara svettas som tusan.
  • Solskyddsfaktor för ansiktet, denna från Eucerin är en ny favorit. Hade tidigare en från Apoliva. Men den fick jag massor av finnar av. Men denna är fantastiskt bra, ger en matt finish på hyn, ger inga finnar och har SPF50.
  • Flo parfymflaska, denna lilla påfyllningsbara parfymflaskan är min vapendragare varje dag. Har den alltid i handväskan, fylld med min favoritparfym Lancôme Hypnôse. Så det är en självklarhet att den kommer med även på resan, dessutom är det så mycket smidigare än att dra hela parfymflaskan fram och tillbaka.
Har ni någonting som ni alltid har med er när ni reser?
Tjugofem år gammal Luleåbo. Här skriver jag om mina renoveringsprojekt, saker som är fina/ofina, mina katter, olika typer av DIY, lite skönhet, inredning och en hel del funderingar. Jag hoppas ni vill hänga med!

Tre saker jag gillar: Snö, katter & krispig luft.