Semestersummering

 
 
När ni läser detta sitter jag på jobbet, min första dag efter fyra veckors semester. Utan att ens behöva fundera två gånger vet jag att huvudet kommer kännas som sirap. Begreppet semesterhjärna är så sant! Men hur som helst tänkte jag att vi kör en liten summering av vad jag egentligen hunnit med under dessa fyra veckor.
 
Jag har hunnit spela en massa golf, har faktiskt sänkt mitt handicap massor. Hoppas, hoppas, hoppas att jag hinner med många rundor till innan säsongen är över.
 
- Njuta av att vara hemma, det har faktiskt också hunnits med. Bara vara, ta en sovmorgon, dricka morgonkaffe på altanen och vara totalt avslappnad. Myst med katterna, kanske farit en sväng med bilen, kommit hem och startat grillen för att avnjuta en god middag och avslutat kvällen med en promenad och sedan lite serietittande i soffan. 
 
Resa, ja vi har faktiskt hunnit vara på semester från semestern så att säga. En vecka i Grekland med sol, bad och batteriladdande. Det var helt fantastiskt att njuta av värmen, den goda maten och att vi fick vara med varandra utan vardagens alla måsten. Det kan låta fånigt eftersom att vi inte har några barn eller så, men det är ändå annorlunda. Trots att det bara är vi även på hemmaplan så är det något speciellt när en reser bort.
 
- Startat vårat stora projekt. Det är något vi funderat på fram och tillbaka senaste halvåret, vad vi vill göra och fundera på hur vi vill genomföra det. Äntligen har vi startat och planen är att byta kök, tapetsera om köket + trappen, byta innertak i kök + trapp, slipa och vitpigmentera trägolvet i köket. Det är en massiv renovering kan jag lova, om fem veckor kommer köket och tills dess ska det mesta vara klart. 
 
Nu när jag skrivit allt detta känns det bra måste jag säga, årets semesterveckor har spenderats genom att göra sådant jag tycker om. Vilket är det bästa en kan göra. Nu är det bara ett år kvar tills nästa semester, och vem vet vad som händer då!


 
Tjugofem år gammal Luleåbo. Här skriver jag om mina renoveringsprojekt, saker som är fina/ofina, mina katter, olika typer av DIY, lite skönhet, inredning och en hel del funderingar. Jag hoppas ni vill hänga med!

Tre saker jag gillar: Snö, katter & krispig luft.