femtio frågor

1. vem litar du på?
jim.

 

2. vart skulle du vilja vara just nu?
i mina föräldrars stuga ute på holmen.

 

3. favoritstad?
london är en fantastisk stad, hoppas få åka tillbaka dit inom en snar framtid.

 

4. vilket är ditt favoritnummer?
oj. bra fråga, när jag var yngre hade jag alltid nummer 21 på ryggen i fotboll och basket. men nu för tiden tror jag minsann inte att jag har något.

 

5. vad var det senaste du åt?
knäck och ischoklad, närmare bestämt tre av varje. så himla gott!

 

6. om du var en krita, vilken färg skulle du vara då?
midnattsblå.

 

7. hur är vädret just nu?
alldeles lagomt kallt, fem minusgrader, kolsvart och klart. 

 

8. vem var den senaste personen du pratade i telefon med?
mamma. jag ringde henne när jag var på väg hem från gymet.

 

9. vad är det första du ser hos det motsatta könet?
hoppsan, bra fråga. skulle nog påstå att det är en blandning av ögonen och kläderna.

 

10. vad har du för skostorlek?
38.

11. favorit tv-program?
Historieätarna och Midnattssol!

 

12. har du några syskon?
såkart, han heter Joel och är fyra år yngre än mig.

 

13. längd?
167 cm.

 

14. hårfärg?
eh, typ cendréfärgat som är min egna hårfärg men blekta toppar som är kvarlevor av förra årets blonda look. 

 

15. ögonfärg?
blågrå?

 

16. använder du kontaktlinser?
jodå. ibland. har månadslinser, men är så himla lat med att använda dem. måste bli bättre på det, för det är himla lyxigt att slippa glasögonen ibland.

 

17. favorithögtid?
jul såklart.

 

18. favoritmånad?
december. så himla mysigt.

 

19. har du gråtit någon gång utan anledning?
ja, finns det någon som inte har det?

 

20. vilken var den senaste filmen du såg?
eh. bra fråga, det är så länge sen att jag faktiskt inte kommer ihåg. 

 

21. favoritdag på året?
julafton.

 

22. är du för blyg för att fråga ut någon på dejt?
var ett tag sedan jag var i dejtingsvängen, men då var jag minsann inte för blyg för det. så jag antar att jag skulle våga även idag. 

 

23. kan du stå på huvudet (utan att luta dig mot en vägg)?
har inte testat sedan jag var sisådär tio år och planerar absolut inte att testa det igen. kanske när jag får en trettioårskris.

 

24. kramar eller kyssar?
kramar! fast kyssar är ju också mysigt, alltså varför måste en välja?

 

25. choklad eller vanilj?
vanilj.

 

26. har du tatueringar?
nix.

 

27. vad lyssnar du på just nu?
absolut just nu? isåfall mina fingrar som smattrar mot tangentbordet, serien The O.C samt en katt som dricker.  

 

28. är du kär i någon kändis?
hmm. nja. det skulle jag inte påstå. 

 

29. vilka böcker läser du just nu?
Harry Potter and the cursed child av J.K Rowling, Jack Thorne och John Tiffany. Även Efter Alaska av John Green.

 

30. piercingar?
inga.

 

31. favoritfilmer?
harry potter-filmerna, lord of the rings-trilogin, star wars-filmerna och Lejonkungen.

 

32. favoritsport?
golf och alpint.

 

33. vad gör du just nu?
skriver detta inlägg, kikar på The O.C och planerar att ta en kvällsmacka alldeles strax.

 

34. smöriga, naturella eller saltade popcorn?
smööööriga!

 

35. hundar eller katter?
både och, vägrar välja.

 

36. favoritblomma?
pioner.

 

37. har du blivit påkommen med att göra något du inte får göra?
javisst.

 

38. har du en bästa kompis av det motsatta könet?
jo, Jim såklart.

 

39. har du älskat någon någon gång?
såklart.

 

40. vem vill du träffa just nu?
min familj!

 

41. är du fortfarande vän med folk från skolan?
det beror på vad en menar med skolan, grundskolan, högstadiet och gymnasiet - nej. men från universitetet har jag några väl valda diamanter kvar.

 

42. hur imponerar man på dig om man är kille?
oj, ingen aning. tror en kommer långt om en är snäll och ärlig.

 

43. gillar du att flyga flygplan?
alltså flyga är väl bra, men så himla tråkig.

 

44. höger- eller vänsterhänt?
vänster.

 

45. hur många kuddar sover du med?
en

 

46. saknar du någon?
jo, min bästa vän Emilia.

 

47. lyssnar på radio?
jo, i bilen.

 

48. bästa beslutet du har gjort i år?
oj. kanske att vi tog tag i alla renoveringar i lägenheten och att Jim och jag gemensamt tog beslutet att åka iväg till Grekland under sommaren.

 

49. sämsta beslutet i år?
haha, dåliga beslut tar en ju hela tiden. som tur är glömmer en bort dom lika snabbt!

 

50. din senaste nerladdade app?
Headspace.

Tjugofem år gammal Luleåbo. Här skriver jag om mina renoveringsprojekt, saker som är fina/ofina, mina katter, olika typer av DIY, lite skönhet, inredning och en hel del funderingar. Jag hoppas ni vill hänga med!

Tre saker jag gillar: Snö, katter & krispig luft.