kompromissen

http://everydayhappiness.blogg.se
Min kära sambo sa för ungefär en månad sedan väldigt bestämt att vi minsann inte skulle ha plats för någon gran iår. Den skulle bara ta onödig plats och vi skulle istället julpynta på annat sätt. Detta var någonting jag verkligen inte tyckte var okej, julen är den bästa tiden på året enligt mig och självklart måste det finnas en julgran. Efter en långdragen diskussion fick det alltså bli en kompromiss. En bordsgran kunde han tänka sig, jag vägrade dock köpa en i plast. 
 
Det resulterade i att jag investerade i en bordsgran på Blomsterlandet, 99 pix fick jag betala för den. Jag kan verkligen inte skryta med att den är snygg eller ståtlig. Däremot gör den precis det den ska, den håller upp några enstala julkulor och en ljusslinga. 
 
http://everydayhappiness.blogg.se
Denna lilla bordsgran är alltså kompromissen, men en mycket lyckad sådan. För julkänslor sprider den, dessutom är den alldeles för liten för att katterna alls ska bry sig. Vilket verkligen inte är någonting negativt! 
Tjugofem år gammal Luleåbo. Här skriver jag om mina renoveringsprojekt, saker som är fina/ofina, mina katter, olika typer av DIY, lite skönhet, inredning och en hel del funderingar. Jag hoppas ni vill hänga med!

Tre saker jag gillar: Snö, katter & krispig luft.