Då var vi här igen - frisyrträsket

Bildkällor hittar ni här → Hår
 
Precis som rubriken lyder är vi här igen, pratet om frisyrer. Jag fick en liten påskpresent av Jim, nämligen en klippning. Vet dock inte om det är en hint eller bara omtanke? Hur som helst, jag ska alltså boka en klipptid. Förhoppningsvis kommer jag alltså kunna klippa mig under nästkommande vecka. Vilket känns skönt på ett sätt men ändå läskigt. Just på grund av att jag inte vet hur jag vill klippa mig. 

Som ni ser på kollaget ovan har jag snöat in på frisyren Lob. Det känns som en bra frisyr under sommaren. Min logik är kort hår = enklare att ha och göra med. Just nu har jag långt hår med en halvt utvuxen pannlugg - ingen hit kan jag lova. Jag trivs i långt hår men jag orkar aldrig göra något med det. Orkar inte platta, locka eller göra någonting alls. Därför skulle kanske en lob vara en bra frisyr, har endel självfall i håret så med lite texturspray eller liknande kanske det är möjligt att kunna krama upp lockar och bara go with the flow. 
 
Vad tror ni, realistiskt eller önsketänkande?
 
Tjugofem år gammal Luleåbo. Här skriver jag om mina renoveringsprojekt, saker som är fina/ofina, mina katter, olika typer av DIY, lite skönhet, inredning och en hel del funderingar. Jag hoppas ni vill hänga med!

Tre saker jag gillar: Snö, katter & krispig luft.