Veckans kvadrater #8

Helt enligt tradition tittar vi på vad jag pysslade med förra veckan, låt oss dyka in!

Veckan började med ett morgonpass på gymet. Är så himla glad över att jag gjort morgonträningen till en vana, varje måndag, tisdag och fredag hittar ni mig på Hermelinens gym kring 06.30.
 
Julpyntningen påbörjades, vilket gjorde mig lyrisk som vanligt. Hela veckan har jag dessutom spelat julmusik.
 
Har spenderat endel tid i soffan under en varm och mjuk filt. Sånt hinner en med när träningen sker innan jobbet.
 
Har även haft en kompis med mig vid mysstunderna i soffan. Beställde lite grejer från Apotea för drygt en vecka sedan och när paketet äntligen kom fick Saga lådan, så i den har hon legat hela veckan lång. Det krävs inte mycket för att göra en katt nöjd!
 
Lite mer julpynt bjuder jag på, här hemma blandar jag ljusstakar som är fyndade på loppis med mer moderna skapelser.
 
Lite pappersstjärnor utan belysning har fått flytta in och blev placerade på hyllan över sängen. Mycket nöjd!
 
I fredags åkte Jim till Gällivare för julfest med jobbet. Det innebar att jag fick äta frukost själv på lördag, lyxade till det och kokade varm choklad och ugnsrostade två mackor. Det enda som inte är så lyxigt är att den mjölkfria osten smälter så dåligt i ugnen, har ännu inte hittat någon som blir riktigt bra.
 
Igår fick jag tända det första ljuset i adventsljusstaken. Planen var att tända ljuset och mysa framför Nyhetsmorgon, men vår tv fungerade inte på hela dagen. Så himla typiskt! Istället blev det Netflix som fick stå för underhållningen. Självklart med en tallrik havregrynsgröt med äppelmos och sojamjölk som tilltugg!
 
Tjugofem år gammal Luleåbo. Här skriver jag om mina renoveringsprojekt, saker som är fina/ofina, mina katter, olika typer av DIY, lite skönhet, inredning och en hel del funderingar. Jag hoppas ni vill hänga med!

Tre saker jag gillar: Snö, katter & krispig luft.