Förvaring - det vi aldrig får nog av!

 
 
Ett projekt som kan anses självklart är förvaring, vi har en plats i lägenheten som är ypperlig för förvaring men som tidigare inte har nyttjats fullt ut. Därför är nu planen att platsbygga en garderob för att kunna nyttja den till fullo.

Har kollat på Ikeas förvaringssystem Algot som egentligen är Ikeas version av det klassiska förvaringssystemet från Elfa. Dock till mycket bättre pris, vilket jag inte tackar nej till. Tanken är att få plats med alla tråkiga grejer som faktiskt behövs, exempelvis dammsugareskurmopp & skurhinkverktygrengöringsmedel,  extra tvättmedel, kläder & skor som inte passar årstiden, medicin & plåster och en massa annat smått och gått som behöver förvaras någonstans.  
 
Detta är ungefär hur förvaringen kommer se ut, det är möjligt att designa sin egna förvaringslösning på Ikeas hemsida. Dock går det inte att använda alla delar i serien när en designar. Istället för att ha meshbackar på väggskenor kommer vi istället köpa vanliga stativ med backar. Hur som helst kommer det bli riktigt bra, då kan jag fylla alla meshbackar med nödvändigheter, förvara annat uppe på hyllorna i förvaringslådor och på sidan där inga backar finns ska dammsugare, skurmopp och skurhinken förvaras.
 
För att detta ska döljas på ett snyggt sätt ska vi måttbeställa skjutdörrar, men dem tänkte jag visa er en annan gång. I helgen ska nämligen denna förvaringslösning köpas och till veckan kommer den skruvas upp, då kommer ni få se det färdiga resultatet. 
 
 
 
 
Tjugofem år gammal Luleåbo. Här skriver jag om mina renoveringsprojekt, saker som är fina/ofina, mina katter, olika typer av DIY, lite skönhet, inredning och en hel del funderingar. Jag hoppas ni vill hänga med!

Tre saker jag gillar: Snö, katter & krispig luft.