Lördagslista

 

Om du bara fick ta på dig en sminkprodukt på morgonen – vilken skulle du välja?

Jag tror faktiskt det skulle vara ögonbrynspennan, alltså ögonbryn gör så himla mycket! Allt annat skulle jag kunna slopa.

 

 

Vilken är din favoritdrink?

Jag är inte något stort fan av söta drinkar, så min favorit är nog Mojito. Lika god med eller utan alkohol.

 

Vad vill du förbättra i livet?

Oj, svår fråga. På denna måste jag nog svara hälsan, har legat på latsidan med träningen de senaste månaderna. Men nu är det dags att ta tag i den igen, så nu kam det bara bli bättre!

 

Om du bara fick bära en klädfärg resten av livet, vad skulle det vara?

Jag är så himla tråkig så här svarar jag svart. Funkar i alla lägen och jag känner mig aldrig så snygg som vi svart. Passar både till fest och på jobbet.

 

 
 

Har du brutit något ben i din kropp?

Javisst, har brutit både underarmsbenet och båtbenet i handen. Även näsan har gått sönder en gång. Men det som inte dödar, det härdar!

 

Tror du på gud?

Nej.

 

Vad gjorde du för ett år sedan?

Hmm, för ett år sen hade jag hur mycket som helst att göra på jobbet och hemma hade vi börjat planera inför renovering av vardagsrummet. Så jag minns det som att vi hade fullt upp.

 

 
 

När hade du din första fylla?

Jag var femton år och det var Valborgsmässoafton. Drack ett dussin 33 centiliters Koff. Fick sota för det dagen efter.

 

Kaffe eller te?

Kaffe på dagstid och te på kvällstid!

 

Vad gör dig gladast just nu?

Mitt nya kök, älskar det!

 

 

 

Vad är frihet för dig?

Frihet för mig är att kunna bestämma över min egna karriär och generellt kunna göra mina egna val. Utan att någon annan har någon som helst rätt att påverka dessa om jag inte tillåter det. Det kan låta självklart men det är så otroligt många som inte har den möjligheten, så det är något jag aldrig tar för givet.

Tjugofem år gammal Luleåbo. Här skriver jag om mina renoveringsprojekt, saker som är fina/ofina, mina katter, olika typer av DIY, lite skönhet, inredning och en hel del funderingar. Jag hoppas ni vill hänga med!

Tre saker jag gillar: Snö, katter & krispig luft.