Min lördag på Ikea

 
Det blev en tidig uppstigning, redan 08.15 backade vi ut bilen från svärisarnas gård och styrde bilen mot Happis. Jag fick vara chaufför eftersom att Jim var mer död än levande. Det var en kall morgon, frost överallt! Tur att Jim lade om till vinterdäck i torsdags. 
 
09.10 parkerade vi bilen på Ikea och kring 11.30 hade vi betalat och var på väg ut med allting i bilen. Det blev en hel del grejer, allt från bestick till garderobsförvaring.
 
Jag var sjukt hungrig när vi stod i kö, så Jim tyckte bestämt att det var dags att äta lunch. Det kan hända att jag var lite hangry ..
 
Vi gick alltså in på Ikea igen efter vi lastat bilen för att äta och jag blev snabbt på mycket bättre humör. Vi lyxade till det och köpte faktiskt ett wienerbröd till kaffet, alltså för att vara Jim och mig är det rejält lyx. Annars brukar vi i princip aldrig fika när vi är någonstans.
 
Efter vi käkat blev det ett snabbesök på Iittala Outlet och Stadium, investerade i fyra nya assietter och en mössa. Sen körde jag till Kalix, men sen blev jag trött så då fick faktiskt Jim ta över resten av vägen hem.
 
Hela dagen låg frosten kvar och allting var så himla fin. Som jag längtar till vintern!
 
En mycket nöjd tjej efter dagens bravader, med nya mössan på huvudet! Jag är faktiskt inget riktigt Ikea-fan, skulle aldrig åka dit utan att verkligen behöva det. Hur som helst har vi nu förvaringen till garderoben och lite annat smått och gott som jag ska ta hand om idag. Så min Söndag kommer inte spenderas i soffan!
 
 
 
 
 
 
Tjugofem år gammal Luleåbo. Här skriver jag om mina renoveringsprojekt, saker som är fina/ofina, mina katter, olika typer av DIY, lite skönhet, inredning och en hel del funderingar. Jag hoppas ni vill hänga med!

Tre saker jag gillar: Snö, katter & krispig luft.