Veckans kvadrater #3

I veckan har jag varit mycket bättre på att dokumentera med telefonen, vilket resulterade i ett relativt bildrikt inlägg såhär på Måndagsmorgonen. Jag hoppas ni tycker att det är någotsånär intressant att se vad jag har pysslat med under veckan som gått. 
 
På Måndagen kände jag för att dokumentera en klassisk kväll i mitt liv, en skål soygurt med granola till kvällis framför iPaden där det oftast visas ett YouTube klipp eller två. Just denna kväll var det Zoella som fick står för underhållningen!
 
En dag på jobbet när jag kände mig sjukt sliten. Alltså sliten på en helt ny nivå, vilket jag kände behövde förevigas. Varför vet jag egentligen inte, ska en inte ta selfies när en är som snyggast?
 
Vi spenderade en kväll med att leta svamp, inte särskilt många svampar hittades. Däremot fick vi uppleva en fantastiskt fin höstkväll med kall, härligt luft. Nästan så kall att det kändes i kinderna. 
 
Då passade jag även på att ta en till selfie. Min hy har varit helt knäpp de senaste veckorna, massor av finnar har ploppat upp. Vilket i och för sig inte gör särskilt mycket, det är inte så jag skäms eller så. Men det är mest jobbigt för att det gör såååå ont. Så stora delar av veckan har jag spenderat med helt osminkad hy.
 
På torsdagsförmiddagen passade jag på att promenera till Blodcentralen för att ge lite blod. Det var alldeles för länge sedan jag gjorde det sist så nu var det faktiskt dags. En så himla enkel grej som gör så stor skillnad, alla som har möjlighet borde ge blod.
 
I veckan har vi fått köksgolvet slipat, vitpigmenterat och lackat. Vi blev dock inte alls nöjd pga synliga "solstrålar" efter golvslipen. Vilket resulterat i att golvsliparen faktiskt får komma och göra om det hela, så på Onsdag ska det göras.
 
Vi har däremot spenderat hela Söndagen med att sätta upp nya taklister. Alltså att få till alla hörn var inte att leka med kan jag lova. Tur att vi köpte lite extra, nu har vi faktiskt gjort mallar så vi minskar möjligheten att tänka fel. 
 
 
 
 
 
 
 
Tjugofem år gammal Luleåbo. Här skriver jag om mina renoveringsprojekt, saker som är fina/ofina, mina katter, olika typer av DIY, lite skönhet, inredning och en hel del funderingar. Jag hoppas ni vill hänga med!

Tre saker jag gillar: Snö, katter & krispig luft.