2016-listan: hur var egentligen mitt år?

Gjorde du något 2016 som du aldrig gjort förut?

Jag gjorde ganska många saker jag aldrig gjort förut, åkte på charterresa, renoverade ett kök, byggde en altan och fick officiellt handicap i golf.

 

Vilka länder besökte du?

Grekland!



Är det något du saknade år 2016 som du vill ha år 2017?

Jag ska ha kontinuitet i min träning.

 

Vilket datum från år 2016 kommer du alltid att minnas?

Oj, kanske tredje Augusti när vi åkte till Grekland. Vår första utlandssemester tillsammans, det var en så himla mysig vecka. 

 

En gång du grät:

Jag kommer faktiskt inte ihåg någon speciell gång jag gråtit och det kan faktiskt bero på att jag gråter ganska ofta. Mvh känslig person.

 

Vad var din största karriärsmässiga framgång?

Att jag tog plats inom säljarbetet på min arbetsplats. Jag kastade mig ut på okänd mark och klarade av utmaningarna och visade att jag kan mer än att utveckla.

 

Och din största framgång privat?

Renoveringarna Jim och jag genomföre, först vardagsrummet, sedan bygget av altan och till sist köket och trappen. Vi tog allting steg för steg och lärde oss eftersom och har nu när vi är helt klara lärt oss massor av saker som vi definitivt kommer ha nytta av fler gånger. 



Bästa läsupplevelse?

Harry Potter and the cursed child. 

IMG_0411

Bästa tv-serie?

Orange is the new black, Stranger things, Elementary och Outlanders.

Bästa film?

Fantastic beasts and where to find them.


Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2016?

Tog en screenshot från mina mest spelade låtar på spotify, så himla bra musik.

 

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?

Oj, svår fråga. Skulle nog säga att jag var gladare.

IMG_0937

Vad önskar du att du gjort mer?

Fotograferat, alltid.  

Den maträtt du åt oftast 2016?

Falafel i pitabröd och hemgjorda hamburgare med sötpotatispommes. 

Vad gjorde du på din födelsedag 2016?

Jag började den 30 Juni med att gå till jobbet för att sedan komma hem och få ett grattis, med tillhörande kram och puss av min kära sambo för att sedan få lite mer besök av min familj och Jims familj. Sådär lugnt och pensionärsaktigt som jag vill ha det. 

Högsta önskan just nu?

Att jag ska sluta bita på mina jäkla naglar. Hatar det. Men KAN-INTE-SLUTA. Mvh tjej med problem. 


Vad fick dig att må bra?

Alla stunder jag legat i soffan i Jims famn och han har strukit mitt hår eller bara hållt om mig. 

Vem saknade du?

Emilia. Trots att vi endast bor drygt tjugo mil från varandra är det så himla svårt att hitta tid att träffas. Hon fattas mig.

Vad är du mest stolt över?

Att jag vuxit som person. Både privat och i mitt yrkesliv, jag börjar mer och mer inse vem Ida Eriksson egentligen är. Hon är inte den tystlåtna tjejen på Uni som knappt vågade yttra ett ord hela första året. Istället är jag en tjej med stor personlighet som vågar stå för det hon tycker. 

 
Tjugofem år gammal Luleåbo. Här skriver jag om mina renoveringsprojekt, saker som är fina/ofina, mina katter, olika typer av DIY, lite skönhet, inredning och en hel del funderingar. Jag hoppas ni vill hänga med!

Tre saker jag gillar: Snö, katter & krispig luft.