2017 - årets mål

Alltid har vi nyårslöften, och allt för ofta håller vi dem knappt till Januaris slut. Kanske för att vi sätter mål som känns för stora för att verkligen orka genomföra eller för att vi bara ger löften för att det är något en borde göra. Jag har i alla fall några få och tydliga mål som jag vill genomföra under 2017 och jag tänkte faktiskt dela med mig av dem till er. 
 
Det är precis som det låter, jag vill bli bättre på att spara. Jag har nog bra lön för att kunna spara mycket mer än jag gör idag, vilket jag måste ta tillvara på! Speciellt nu när alla stora renoveringar i lägenheten är färdiga och vi inte har planerat att lägga massor av pengar på något annat. 
 
 
Träningen går än så länge bra, har dock haft ett litet uppehåll under julen när vi varit i Kalix. Men jag känner att jag måste hitta en bättre balans, kanske blanda in mer gruppträning, planera in längdskidåkning eller bara lägga upp några nya gympass. Hitta rätt balans för att inte ledsna.
 
 
Detta borde jag slutat med för tio år sedan, men just nu när jag sitter och skriver detta har jag en nagel som jag precis rivit av alldeles för kort så det svider. Jag måste verkligen sluta bita och riva sönder mina naglar, funderar på att gå till en nagelsalong och fixa naglarna kontinuerligt under några månader för att försöka bli av med denna fula vana.
 
 
Detta hänger självklart ihop med punkt nummer ett. Min Macbook 13" håller på att ta sina sista andetag, den har hängt med sedan 2010 och har genomgått ett batteribyte, uppgradering av RAM-minne och fått sig en ny SSD hårddisk. Följt med lillebror varje dag i tre år till skolan och sedan följt mig till Uni i tre års tid samt varit mycket trogen tiden efter det. Men snart måste jag minsann pensionera min trotjänare, kanske blir det en 15" denna gång, isåfall kan jag slopa att köpa en skärm. Blir jag snål och köper en 13" igen måste jag dock köpa en ny skärm också.
 
 
Jim och jag var till Rhodos i Augusti och det var så fantastiskt härligt. Därför har jag som mål att vi faktiskt ska ta oss iväg någonstans där solen skiner iår igen, kunna ligga på en solstol och läsa en bok och bara må bra. Upptäcka nya platser tillsammans med honom jag tycker om mest. 
 
Tjugofem år gammal Luleåbo. Här skriver jag om mina renoveringsprojekt, saker som är fina/ofina, mina katter, olika typer av DIY, lite skönhet, inredning och en hel del funderingar. Jag hoppas ni vill hänga med!

Tre saker jag gillar: Snö, katter & krispig luft.