En kylslagen värld

IMG_2476
För några veckor sedan tog Jim och jag en promenad i ett kylslaget Storön. Det såg nästan likadant ut som världen gör idag. Vi har en köldknäpp här uppe och termometern visar närmare trettio minusgrader. 
 
IMG_2477
Vi promenerade runt byn och pratade om både stort och smått. Tog en vända ut på kajen där jag insåg att världen är så fin när allting är vitt, krispigt och skört. 
 
IMG_2481
En by i vinterskrud måste vara bland det finaste som finns. Någon gång vill jag också bo i en by, i ett mysigt hus med kamin och bastu. Kunna sitta och titta ut genom fönstret när jag sitter vid köksbordet och dricker kaffe, se hur der ryker ur skorstenarna hos grannarna och kanske se en frusen hundägare eller två som tagit sig ut trots det kalla vädret. 
Tjugofem år gammal Luleåbo. Här skriver jag om mina renoveringsprojekt, saker som är fina/ofina, mina katter, olika typer av DIY, lite skönhet, inredning och en hel del funderingar. Jag hoppas ni vill hänga med!

Tre saker jag gillar: Snö, katter & krispig luft.