Ett lugnt och mysigt nyårsfirande

IMG_2497
Denna nyårsafton spenderades hemma, bara Jim och jag. Vi hade inga planer alls utan spenderade dagen lugnt och gjorde det som föll oss in. På dagen var vi och handlade det vi var sugna på att äta och dricka för att sedan vara hemma och spela lite Xbox och bara mysa.  
 
IMG_2498
Menyn bestod bland annat av pommes av sötpotatis och vanlig potatis. Fritösen åkte fram och jag var förste kontrollant för att dom skulle bli så bra som möjligt!
 
IMG_2503
Till våra pommes blev det högrevsburgare som Jim malde helt själv, så konsistensen blev precis som han önskade. Han är så himla duktig på att laga mat, massor av idéer och smakerna han sätter ihop blir fantastiskt goda. Jag hjälper till att hacka, städa undan och vara behjälplig på de sätt som behövs. För mina matladningskunskaper är absolut inte stora!
 
IMG_2504
Detta blev alltså den färdiga tallriken, burgare med blåmögelost, rödlök, tomat och hemgjord chilimajonnäs. Till våra pommes hade jag gjort en parmesan och tryffeldip som blev fantastiskt god. Till allt detta delade vi på en torr cider, för cavan i glasen ovan passade absolut inte bra till maten.
 
Efter vi käkat spelade vi alfapet, som jag tyvärr glömde bort att fota. Tror jag var lite för koncentrerad! Jag förlorade dock första partiet. Då satte vi oss i soffan för att titta på Teenage Mutant Ninja Turtles, hade faktiskt inte sett den filmen innan men den var bra! Sedan var det dags för ett andra parti alfapet som jag faktiskt vann, efter det närmade sig tolvslaget.
 
IMG_2560
Till tolvslaget tog vi på oss täckbyxor, jacka, mössa och handskar för att promenera ner till isen. Jim tog med en öl och ett liggunderlag och jag tog med mig kameran. När vi efter en mycket halkig promenad tagit oss ner till den snötäckta stranden satte vi oss på liggunderlaget för att invänta fyrverkerierna. På tolvslaget öppnade vi ölen, skålade och jag fick årets första kyss! Sedan fick vi beskåda ett femton minuter långt skådespel av fyrverkerier innan vi packade ihop och gick hem igen. 

01.30 gav vi upp för att gå och sova, det var ett lugnt nyårsfirande som jag verkligen uppskattade. Det är ju ändå bara en helt vanlig dag. 
 
Tjugofem år gammal Luleåbo. Här skriver jag om mina renoveringsprojekt, saker som är fina/ofina, mina katter, olika typer av DIY, lite skönhet, inredning och en hel del funderingar. Jag hoppas ni vill hänga med!

Tre saker jag gillar: Snö, katter & krispig luft.