Veckans kvadrater #10

Eftersom jag hade ett superlångt uppehåll här på bloggen missade jag en massa "Veckans kvadrater" inlägg. Dessa tänkte jag att vi kunde riva av idag, det blir alltså ett inlägg med massor av bilder från mitt december. Häng med!
 
I början av december lurade jag med mig Jim på bio. Jag ville så hiskeligt gärna se Fantastiska vidunder och den var precis så bra som jag hoppades på. Längtar tills den kommer ut på Viaplay eller Netflix så jag kan se den igen. 
 
En kopp eller två på Espresso House har det också blivit. I vanliga fall är vi riktigt dåliga på att ta oss ut på stan och bara ta en kaffe. Som en liten mini dejt. 
 
Testade för första gången att göra Grönkålschips och insåg att det var otroligt gott. Har gjort detta många gånger under december, och kommer säkert fortsätta med det under Januari!
 
Har tagit en selfie eller två efter morgonträningen när jag var på väg till jobbet. Har även använt den stickade tröjan på bilden sjukligt mycket, mina kollegor måste snart tro att jag bara äger en tröja. Men jag tycker om den så hiskeligt mycket!  
 
Mitt i allt blev det julhelg och vi åkte till Kalix. Dagen innan julafton var det traditionsenligt uppesittarkväll med Bingolotto, jag vann faktiskt hundra riksdaler. Men mer spännande än så blev det inte! Lugnt och skönt hade vi det under dagarna vi var där, vi påbörjade en superladdning av batterierna kan en säga. För efter jul har vi minsann lärt oss ta rejäla sovmornar, har katterna inte väckt oss har vi sovit till framåt halv 11. Det kan jag lova inte hör till det normala!
 
Har dessutom klippt mig, massor av hår fick klippas av och jag blev så himla nöjd. Det är så enkelt med axellångt hår. Har även bytt från mittbena till sidbena, för att vara lite galen! Några snabba drag med plattången och sen är jag redo för dagen. Det enda som kan anses lite jobbigt är att jag måste föna håret när jag duschat, men när en vant sig går det bra.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Tjugofem år gammal Luleåbo. Här skriver jag om mina renoveringsprojekt, saker som är fina/ofina, mina katter, olika typer av DIY, lite skönhet, inredning och en hel del funderingar. Jag hoppas ni vill hänga med!

Tre saker jag gillar: Snö, katter & krispig luft.