en röjarhelg

Vi har spenderat hela helgen arbetandes på tomten, vi har jobbat på som tusan för att göra den redo för markarbetet som kommer påbörjas alldeles snart! Nästan alla träd på tomten har fällts, vi har sparat en fin gran som jag planerar att ha en ljusslinga i på vintern samt en tall som gör att vi slipper se grannens hundgård.
 
Detta var tomten innan vi satt tänderna i den, träd i massor. Det var oerhört svårt att se hur stor tomten egentligen var, ibland har jag frågat mig själv hur vi egentligen ska få plats med ett hus där?
 
Efter lördagen såg det ut såhär, vi hade hunnit kapa och kvista några av träden. Fem fulla släp med ris hann vi köra till återvinningscentralen. Svärmor och svärfar kom och hjälpte oss hela dagen, det är vi otroligt tacksamma för! Denna arbetsdag var ungefär 8h lång, med trötta kroppar åkte vi hem och laddade inför Söndagen.
 
Efter en ännu längre arbetsdag på söndagen såg tomten ut så här, vi slet i tio timmar. Vi hade aldrig blivit klara om inte mamma, pappa, Joel och mormor hjälpt till. Alla träd var kapade och vi staplade de flesta kubbarna längst ner på tomten, vi kommer spendera en del av sommaren med att klyva så mycket ved vi orkar. Det enda som är kvar är att Jim och jag ska köra bort resten av riset till återvinningscentralen, vi uppskattade det till 5-6 släp. Men förhoppningsvis hinner vi köra bort det redan idag.
 
Nu känns det verkligen som att det händer grejer, tomten är redo för att påbörja markarbetet. Grunden kommer förhoppningsvis stå klar inom 2,5 vecka. Endast 67 dagar kvar till huset levereras!
Tjugofem år gammal Luleåbo. Här skriver jag om mina renoveringsprojekt, saker som är fina/ofina, mina katter, olika typer av DIY, lite skönhet, inredning och en hel del funderingar. Jag hoppas ni vill hänga med!

Tre saker jag gillar: Snö, katter & krispig luft.