välkommen hem till oss!

Förra veckan hade vi mäklarfotografen på besök inför försäljningen av lägenheten. Jag tänkte bjuda er på lite bilder så kan ni se hur vi bor - välkommen!
 
Badrummet renoverade vi 2015, det kanske någon av er minns? Hur det såg ut mitt i kaoset kan ni se HÄR
 
Köket är det nyaste i hela lägenheten, köket renoverade vi mellan Augusti - November 2016. Kika in HÄR för att se allt jag skrivit om den stora renoveringen av köket och trappen.
 
 
 
 
Vardagrummet tog vi tag i våren 2016, då blev det nytt golv och nya tapeter. Det var absolut inte planerat, utan något som vi bestämde oss för att påbörja för att vi kände för det. Läs HÄR för att få veta mer!
 
 
 
Kontoret har vi också renoverat, det gjorde vi i slutet på 2015. För att se hur det såg ut innan renoveringen kan ni kika in HÄR och när det precis var färdigt såg det ut så HÄR.
 
 
Vi har en otroligt fin balkong som bjuder på fantastisk morgonsol, där brukar vi avnjuta dagens första kaffekopp på sommaren.
 
Sovrummet har vi faktiskt inte gjort någonting åt sedan vi flyttat in. Kan bero på att det var enkla vita väggar, vilket funkar bra när en ska möblera. Eftersom jag tycker om att använda mig av textilier för att göra hemmet mysigt och ombonat har det funkat bra. 
 
 
 
Trappen tapetserades och fick lite ny färg i samband med köksrenoveringen, i övrigt har vi bara betsat ledstången så den ska matcha trappstegen. 
 
Hallen har vi inte heller renoverat sedan vi flyttat in, har egentligen aldrig tyckt om den. De blålila randiga tapeterna är absolut inte i min smak, inte heller hatthyllan som den förra ägaren lämnat kvar. Men det har bara inte blivit att vi tagit tag i den och renoverat, men det gör egentligen ingenting nu när vi ändå ska sälja. 
 
Altanen byggde vi ut och fixade iordning förra våren, den gör så himla mycket för hela lägenheten. Här har vi sol från klockan 12 tills solnedgången. HÄR ser ni hur det såg ut när vi var mitt uppe i byggandet och HÄR har ni lite bilder från när den var alldeles färsk!
 
Nu har ni fått se hur jag bor just nu, eller i alla fall i tre månader till. Jag kommer absolut sakna denna lägenhet. Den är fantastisk på så många sätt men vi har aldrig kunnat släppa tanken på att bo i hus igen. Vi är klar här, att bo i lägenhet är inte riktigt något för oss. Vi vill ha saker att göra, projekt som aldrig tar slut, en egen tomt med ett växthus och ett rejält garage. Tänk att vi snart har allt det!
Tjugofem år gammal Luleåbo. Här skriver jag om mina renoveringsprojekt, saker som är fina/ofina, mina katter, olika typer av DIY, lite skönhet, inredning och en hel del funderingar. Jag hoppas ni vill hänga med!

Tre saker jag gillar: Snö, katter & krispig luft.