Renovering del 3 - Arbetshelg

Spacklat och klart, efter 1,5 veckas slit med rivning, spackling och slipning var det äntligen klart. Redo för tapetsering! Vi fick byta taktik eftersom vi egentligen tänkte måla överallt, men på grund av att vi i princip bredspacklat 80% av väggarna skulle det tagit en herrans tid eftersom spacklet suger åt sig en hel del färg. Därför blev det tapetsering överallt förutom där vi planerar att platsbygga en garderob.
 
Alla vitvaror levererades i Fredags så mitt i köket stod dessa bjässar under tiden vi jobbade. Inte helt optimalt, men det gick bra ändå.
 
Innan vi satte igång laddade vi upp med lite lunch, det blev soygurt med havregryn, hasselnötskärnor och chiafrön.
 
Redo för tapetsering och målning!
 
Dessa två var inte till någon hjälp alls utan latade sig bara i soffan. 
 
Igång med målningen, här har vi tidigare haft två garderober som vi nu slängt ut. Här planeras det istället att bli en platsbyggd garderob med måttbeställda spegelskjutdörrar, därför passade det sig bra att måla där. 
 
Efter en stund vaknade de små liven, de tyckte antagligen att vi var ganska tråkiga. Saga ville ha massor av uppmärksamhet genom att hålla sig nära och prata högt. 
 
Sid höll sig mer på höjden, spanade uppe på kylen/frysen och kollade så vi jobbade på. Efter att ha jobbat hela helgen var vi äntligen färdiga. Då var det dags att städa ihop, vilket tog sin lilla tid. 
 
Några timmar senare hade vi även installerat vår nya kyl/frys, vilket inte var helt lätt. Men nu står dem där och de gamla ligger ute på släpet och är redo för att tas till tippen. 

Detta var alltså vår arbetshelg, nästa steg i renoveringen är att elektrikern ska komma hit i slutet av veckan. Så vi får ledigt några kvällar, helt klart välbehövligt kan jag lova.
 
 
Tjugofem år gammal Luleåbo. Här skriver jag om mina renoveringsprojekt, saker som är fina/ofina, mina katter, olika typer av DIY, lite skönhet, inredning och en hel del funderingar. Jag hoppas ni vill hänga med!

Tre saker jag gillar: Snö, katter & krispig luft.