Att återfå kreativiteten

Denna bild säger kanske inte er särskilt mycket. Två tygstycken. Men för mig symboliserar det kreativitet, jag har på senaste tiden inte kunnat få utlopp för min kreativitet. Vilket är väldigt jobbigt då jag är en kreativ person i grunden. Jag älskar att uttrycka mig antingen med hjälp av symaskinen, kameran eller olika typer av pyssel. 

Nu börjar måttet vara rågat, jag måste få vara kreativ helst nyss. Med tidsbrist på grund av renovering, jobb och vardagsmåsten är det inte lätt. Men nu har jag tagit första steget genom att köpa tyg, av tygstyckerna ni ser ovan ska det bli kuddar. Sisådär en tre till fyra stycken tänkte jag mig, om det blir något tyg över får jag göra något annat kreativt av dem. 
 
Under helgen och nästa vecka ska jag alltså sitta vid symaskinen med hörlurarna på, lyssnandes på någon podd och sy mina kuddfodral, kanske till och med färdigställa kjolen jag påbörjade i våras. 
 
Tjugofem år gammal Luleåbo. Här skriver jag om mina renoveringsprojekt, saker som är fina/ofina, mina katter, olika typer av DIY, lite skönhet, inredning och en hel del funderingar. Jag hoppas ni vill hänga med!

Tre saker jag gillar: Snö, katter & krispig luft.