En dag i skogen

Här en helg packade Jim och jag ryggsäcken full med en kaffetermos, iKaffe, bullar och två smörgåsar. Sedan hoppade vi in i bilen och styrde ut i skogen. Vi skulle nämligen plocka både svamp och lingon. Solen sken och det var en fantastiskt fin dag. Vi spenderade en sisådär tre-fyra timmar ute i den friska luften. Jag kan verkligen inte förstå hur folk inte kan tycka om skogen och naturen, att det verkligen finns folk som inte kan sakna att vara ute i skogen. För mig är det en självklarhet, jag behöver komma ut i den friska luften och insupa skogens lugn.
 
I slutändan hade jag fyllt hela hinken, nästintill tio liter lingon fick jag ihop och dessa ligger nu rensade och förpackade i frysen. Redo att tas fram för att koka sylt när det behövs. Det är en så liten detalj som gör all skillnad, alltså hemkokt sylt pratar jag ju om. Det ska alltid finnas minst två sorters hemkokt sylt i frysen, i år är det lingonsylt och blåbärssylt vi får avnjuta ända tills nästa höst. Att ta vara på det skogen kan erbjuda är fantastiskt, allt från svamp till bär.
 
Tjugofem år gammal Luleåbo. Här skriver jag om mina renoveringsprojekt, saker som är fina/ofina, mina katter, olika typer av DIY, lite skönhet, inredning och en hel del funderingar. Jag hoppas ni vill hänga med!

Tre saker jag gillar: Snö, katter & krispig luft.