Soffbordsjakten

 
Bilderna hittar ni på min Pinterest, här!

Jag har varit på jakt efter ett nytt soffbord och insett att det är fruktansvärt svårt att hitta något som faller mig i smaken. Det ska vara snyggt, inte för stort men ändå nog stort för att en ska kunna ha lite ljusstakar som dekoration samt kunna käka vid det. Har insett att mina krav kanske är lite för stora med tanke på att vi inte har så mycket plats. Ett runt bord är ju snyggast men mest opraktiskt så just nu har jag ögonen på ett kvadratiskt bord. 

Trots att jag mest troligt bestämt mig vilken form bordet ska ha är ju dock frågan om material kvar, trä? sten? glas? Som ni märker har jag inte bestämt mig på långa vägar, däremot har jag kommit längre än jag var för en vecka sedan. Så nu går pinterest och diverse möbelsidor på högvarv, jag mäter storlekar och visualiserar med kuddar framför soffan och försöker hitta inspiration. Jag kommer hålla er uppdaterade om hur min jakt går i samma takt som mina tankar ändras!
Tjugofem år gammal Luleåbo. Här skriver jag om mina renoveringsprojekt, saker som är fina/ofina, mina katter, olika typer av DIY, lite skönhet, inredning och en hel del funderingar. Jag hoppas ni vill hänga med!

Tre saker jag gillar: Snö, katter & krispig luft.