Husets planlösning

Huset är som sagt en Villa Kalmar från Smålandsvillan och är ett 1,5 plans hus. Det kommer dock med inredningsbar övervåning, vilket innebär att endast nedervåningen är nyckelfärdig och att vi själva kommer få bygga övervåningen. 

Men jag tänkte att vi ska fokusera på just nedervåningen idag, den är på 95kvm och består av kök, vardagsrum, badrum, sovrum och tvättstuga. Vi valde att ta bort ett sovrum för att få ett extra stort vardagsrum. För oss passar det ypperligt med de öppna ytorna och endast ett sovrum då vi planerar att inreda övervåningen inom de första åren.
 
Det jag faktiskt ser mest fram emot med hela huset är tvättstugan, det kanske man inte får säga år 2017? Men det är faktiskt så i mitt fall, idag får tvätten torka på en torkställning i vardagsrummet eller sovrummet och det är inte så jag vill ha det. Nu kommer jag istället ha en tvättmaskin, en torktumlare och massor av förvaring samt möjlighet att hänga tvätten direkt där inne. Vilket innebär att jag inte behöver se någon tvättställning i något annat rum än tvättstugan.

Någon annan dag tänkte jag berätta mer om vilka tillval vi gjort i huset, jag kan avslöja att det blivit en hel del. Vi har definitivt tagit precis det vi velat ha, vilket känns helt rätt!


 
Tjugofem år gammal Luleåbo. Här skriver jag om mina renoveringsprojekt, saker som är fina/ofina, mina katter, olika typer av DIY, lite skönhet, inredning och en hel del funderingar. Jag hoppas ni vill hänga med!

Tre saker jag gillar: Snö, katter & krispig luft.