HUSET : BADRUMMET

Förra veckan åkte Jim ut till bygget en dag på sin lunchrast för att kolla hur allting gick och hur långt de kommit. Det är så spännande när hantverkarna påbörjar jobbet inomhus, då kan en ju inte direkt se förändringarna som när utsidan gjordes klart. Hur som helst, här kommer lite bilder på badrummet för det var i princip helt klart!
 
Här ser ni golvet och lite av väggarna, blev så otroligt lycklig när jag fick denna bild. Det blir såååå bra! Jim har varit lite skeptisk till kaklet vi valde till väggarna men till och med han sa att det blev riktigt snyggt nu när han fick de det på riktigt. Detta kommer vi inte bli less på i första taget! 
 
På väggen till höger om dörren kommer en vit kommod sättas upp och ett spegelskåp. Till vänster om det blir handdukstorken och sedan är det toaletten som kommer stå i princip mitt emot dörren. När allting är på plats hoppas jag att badrummet kommer kännas stilrent och tidlöst. 
 
 
Här är en större bild på väggarna, vi valde som sagt den ljusaste grå fogen som fanns och det blir så fint! Alldeles lagomt grafiskt och tillsammans med klinkret på golvet blir det perfektion. På bilden ser ni även det som kommer bli duschhörnan. Vi ska ha en takdusch (vilket jag längtar efter något enormt!) samt några typer av duschdörrar/duschvägg. Vi har tänkt ta ut ett lokalt glasföretag och få offert på vad en duschlösning skulle kosta från dem. Dom ska även få rekommendera oss den bästa lösningen för dusch som dom anser, kan vara kul att höra deras åsikter då man själv inte har så stor koll på vad som är möjligt och inte. 
 
Till veckan påbörjas tapetseringen, ser så mycket fram emot att se hur det blir!
Tjugofem år gammal Luleåbo. Här skriver jag om mina renoveringsprojekt, saker som är fina/ofina, mina katter, olika typer av DIY, lite skönhet, inredning och en hel del funderingar. Jag hoppas ni vill hänga med!

Tre saker jag gillar: Snö, katter & krispig luft.