En alldeles, alldeles underbar helg.

I Fredags jobbade jag halvdag för att vid lunch sätta mig i bilen och styra kosan mot Umeå. Där väntade nämligen min bästa vän, Emilia. Humöret var på topp hela vägen i bilen, lyssnade på kloka sommarpratare och avslutade med att lyssna på en ljudbok. När jag väl kommit fram strosade vi på stan, pratade om allt från mascaror till jobb, sedan var det dags att åka och handla. Storhandling på Ersboda - sen hem och göra Tacos. 
 
På lördagen hade vi bestämt oss för att käka lunch, en god sådan också! Vi hämtade upp dessa tre pinglor för att ha en tjejdag. Ett glas vin/öl och en räkmacka senare var vi på toppenhumör, solen värmde oss och livet var helt ypperligt fint.
 
 
Efter lunchen tog vi en sväng på stan för att titta på både folk och materiella ting. Vissa handlade mer och vissa mindre, solen sken fortfarande och jag var varm i hela kroppen. Som jag saknar dessa fina människor, vi bor alldeles, alldeles för långt ifrån varandra. Vi köpte Frozen Yoghurt och det var AWESOME. Tur att vi inte har det i Lule, för oj vad jag skulle rulla fram!
 
På kvällen shottade vi Disco Shots, feelingen den kvällen var precis som etiketten på flaskan. Färgglad med en stjärna i kanten. Utöver shottandet förtärdes öl, koskenkorva och en massa andra häxbrygder. Helt enligt schemat!
 
En mycket glad, öldrickande tjej. 
 
Kring 23 drog vi oss mot Båten - där var det bartömning eftersom det var sista kvällen det var öppen för denna sommar. Där satt vi ända tills klockan slog 02.00, sedan styrde vi stegen mot bussen. Åkte hem, käkade lite nattamat och däckade sedan i sängen. 
 
Söndagen bestod av att ligga i soffan för att sedan köra hem till Luleå igen. Hjärtat kändes tungt i bröstet medans jag avverkade mil efter mil. Men plötsligt såg jag en regnbåge på himlen, fick ett leende på läpparna och bestämde mig för att rycka upp mig själv. Vi sa ju egentligen inte "Adjö", utan endast "Vi ses snart igen".
 
 
 
 
Tjugofem år gammal Luleåbo. Här skriver jag om mina renoveringsprojekt, saker som är fina/ofina, mina katter, olika typer av DIY, lite skönhet, inredning och en hel del funderingar. Jag hoppas ni vill hänga med!

Tre saker jag gillar: Snö, katter & krispig luft.