Nu är det nära

Vårat fina nya hem!
 
 
Nu börjar det närma sig med flytten. På fredag bär det av, vilket endast är 3 dagar bort. Kaoset i huset är totalt, vi har knappt någon koll alls känns det som. Men tänker jag efter så har jag nog mer koll än jag tror. Igår var våran största utmaning att fara på soptippen, vilket i sig är ett antal steg. Först hämta släpet hos mina föräldrar - köra hem - äta middag (så vi inte blir hungriga och griniga) - börja packa släpet med allt vi tänkt slänga - sedan börja rota i massa annat som vi efter en stund inser att vi borde slänga - efter många om och men och ett FULLT släp är det dags att börja täcka och spänna fast allting - köra till soptippen - tömma det fulla släpet .. - lämna tillbaka släpet till mina föräldrar - åka hem och börja inse vad vi glömt att slänga. En klassiker kan man säga. 

Efter vi hade avklarat detta var klockan kring 19.30 och det var bara att fortsätta packa ner grejer och tvätta gardiner. Stupade i säng 21.45 och somnade innan jag lagt huvudet på kudden. Imorse ringde klockan 05.00 som alltid och jag var död, vetskapen om att jag skulle köra mina 16 mil tur och retur till jobbet för att sedan fortsätta packa direkt jag kom hem gjorde mig inte direkt piggare. Tror jag får preppa mig med några kaffekoppar ikväll så orkar jag nog!
Tjugofem år gammal Luleåbo. Här skriver jag om mina renoveringsprojekt, saker som är fina/ofina, mina katter, olika typer av DIY, lite skönhet, inredning och en hel del funderingar. Jag hoppas ni vill hänga med!

Tre saker jag gillar: Snö, katter & krispig luft.