lördagsbestyr

jag tänkte hoppa in här en snabbis för att säga hej! idag har min bättre hälft och jag varit på upptäcksfärd här i stan.
 
I bilen måste man självklart ha med sig en termosmugg full med kaffe, det är gammalt sen länge. Dessutom hade karln i hushållet kokat riktigt mumsigt kaffe, han hade köpt några nya typer av bönor. Smaskigt!
 
Vi styrde kosan mot Storheden för Jim hade planer på att klippa sig då det brukar förekomma Drop-In på frisörsalongen på lördagar, men ack så dåligt det gick. För just idag hade dem stängt. Lunchen fick bli en sallad från Max, helt okej faktiskt! 
 
Jag orkade inte göra några drastiska saker med mitt utseende en lördag som denna, utan det fick bli halvtorkat hår som sedan fick göra precis som det ville (dvs bli vågigt/lockigt), världshistoriens snabbaste sminkning som jag faktiskt gillade. Kanske får bli standard hädanefter, så lyxigt med minimalistiskt med smink. Ögonen var alldeles för trötta för att orka bära linser, så glasögon fick det bli. 
 
När vi väl kommit oss hem igen och alla matkassar packats upp kändes det helt rätt att koka en kopp té och läsa min nya Elle Decoration. Vi spenderade nämligen en hel timme inne på Wika möbler i Gammelstad, där hittade vi bland annat de perfekta barstolarna till huset. Måste dock vänta någon månad innan vi kan beställa dem. Hittade även köksbord, köksstolar och soffbord. Det kändes helt fantastiskt att vi faktiskt hittade allt vi ville ha just där. Men som sagt, ingenting är beställt ännu då vi inte har någonstans att förvara det innan vi flyttar. 

Dock ville jag fortsätta hitta de perfekta möblerna till huset genom att läsa inredningstidningen med en kopp té i handen, hittade massor som får hamna på "vill ha men måste bara bli rik först"-kontot.  
 
Nu verkar det vara dags att börja med middagen, så nu måste jag gå och höra vad jag kan hjälpa till med. Ha en fantastisk kväll, ta hand om er. 
 
 
 
Tjugofem år gammal Luleåbo. Här skriver jag om mina renoveringsprojekt, saker som är fina/ofina, mina katter, olika typer av DIY, lite skönhet, inredning och en hel del funderingar. Jag hoppas ni vill hänga med!

Tre saker jag gillar: Snö, katter & krispig luft.