det var den midsommarhelgen!

Nu är midsommarhelgen över och en ny jobbvecka har dragit igång, men nu räknar jag ner till semestern. När Jim och jag kom hem till Lule igår var vi helt slut. Trots att vi haft en lugn och härlig helg gick luften ur oss helt och hållet när vi steg innanför dörren. Kvällen spenderades i soffan för Jim och framför datorn för mig, jag försökte hitta den perfekta lampan att ha över köksbordet. Har även insett att det inte är så enkelt. 
 
Nog med det, vi tar en titt på lite bilden från helgen.
 
Lyckan att få komma till denna underbara plats. Trots att vädret inte riktigt var på vår sida var det ändå underbart, vi böt ut vimpeln mot flaggan tog på oss en extra tröja och satt ute och bara njöt. 
 
 
Hundarna badade, badade lite till och några gånger till efter det. Personligen var det lite för kallt för min smak, vi kollade badtermometern och det bjöds på ett badvatten med temperaturen åtta plusgrader. Endast pappa och hundarna var tuffa nog för att ta ett dopp, jag var så himla nöjd att stå på land med kaffekoppen i hanten.
 
Kvällen bjöd på ett nästintill spegelblankt hav. Vi passade på att spela några omgångar kubb för att sedan avsluta kvällen med kortspel. Sen var det dags att bege oss tillbaka till Storön för att sova.
 
Dagen efter fick pärlan en tvätt, jag tittade mest på då det var Jim som gjorde grovjobbet. Man kan säga att jag var mer av ett moraliskt stöd. Personligen spenderade jag lördagen mestadels med näsan i en bok, vilket enligt mig är en riktigt bra dag. 
 
Vi avslutar med en selfie, jag grävde fram en stor stickad tröja för att det var lite väl kyligt. Därav den härliga 80-tals looken ála pastell. Även denna midsommar blev lyckad, lugn och mysig. Precis som vi vill ha det - min karl och jag. Som jag tycker om honom.
 
 
 
 
 
 
Tjugofem år gammal Luleåbo. Här skriver jag om mina renoveringsprojekt, saker som är fina/ofina, mina katter, olika typer av DIY, lite skönhet, inredning och en hel del funderingar. Jag hoppas ni vill hänga med!

Tre saker jag gillar: Snö, katter & krispig luft.