några saker jag ska göra i sommar

Alla har vi väl storslagna planer för vad sommaren ska innehålla? Denna sommar har jag faktiskt försökt vara realistisk, verkligen frågat mig själv vad jag verkligen vill hinna med. Vad jag vill prioritera. Eftersom jag har två och en halv veckors semester ensam denna sommar pga jobb byte måste jag underhålla mig själv. Som tur är har jag planerat några projekt som jag hoppas ska sysselsätta mig. 
 
Jag ska måla tre stycken skåp från Ikea som ska skruvas upp på väggen i vårt hus i höst. Måste bara införskaffa skåpen och sedan försöka hitta färgen jag vill måla dem i, vilket kan vara svårare än det låter! Jag ska även bygga en hatthylla, ska bli så kul. mvh mkt pepp person.
 
I början av min semester ska jag tillbringa några dagar i mina föräldrars stuga. Där ska jag hjälpa dom med renoveringen som ska pågå i sommar, nya fönster ska sättas in, panel ska bytas och målas samt så ska en större förändring även ske inomhus. Vilken jag hoppas få sätta tänderna i så snabbt som möjligt, då ska det målas, tapetseras och inredas!
 
Denna punkt återkommer varje sommar, böcker ska läsas! Jag brukar lyckas läsa en hel del böcker på sommaren, vilket jag är otroligt glad för. När jag var liten hade mitt lokala bibliotek något som kallades "Sommarböcker" vilket innebar att man skulle låna 8 böcker under sommarlovet och recensera dessa, då fick man i sin tur en bok av biblioteket. Det gjorde jag varje sommar och ack så glad jag är över det idag, böcker är bland det bästa som finns. 
 
Jag måste ta tag i fotograferingen, det är så fantastiskt roligt och när jag väl tar upp kameran igen på riktigt flödar kreativiteten. Det är så roligt att få uttrycka sig i bild och även på andra sätt, då min kreativitet inte bara blir inom fotograferingen utan smittar av sig på massor av andra saker så blir det en positiv dominoeffekt av det hela. 
 
Spela golf alltså, precis som de senaste två sommrarna kommer Jim och jag nästintill bo på golfbanan. Det är kul (för det mesta) och otroligt bra vardagsmotion. Man träffar även massor av nya människor varje år, vilket inte alls är negativt. Jag är otroligt glad över att jag började med denna sport då det är ett fantastiskt sätt att umgås.
 
Tjugofem år gammal Luleåbo. Här skriver jag om mina renoveringsprojekt, saker som är fina/ofina, mina katter, olika typer av DIY, lite skönhet, inredning och en hel del funderingar. Jag hoppas ni vill hänga med!

Tre saker jag gillar: Snö, katter & krispig luft.