Kontoret: NU!

IMG_9837
Nu är detta vad en ser när en går in genom dörren till kontoret. Stringhyllan är den största vägghängda modellen, 75hög - 80bred - 30djup. 
 
IMG_9838
Jims gamerhörna har fått sig en uppfräschning. Nytt skrivbord som tog mindre plats än det gamla och en golvlampa som fungerar som både mysbelysning och lite som skrivbordsbelysning.
 
IMG_9846
En close-up på Jims skrivbord. Pärlplattan används som underlägg till glas och muggar.
 
IMG_9839
Äntligen får byrån stå i centrum! Tycker att den verkligen har fått platsen den förtjänar.
 
IMG_9847
Detta är vad jag just nu har på byrån, lampan är från Clas Ohlson, ljusfatet är från Coop (?!), vasen är från Ikea och illustrationen har jag hittat på Pinterest. 
 
IMG_9840
I fönstret hänger en exceptionellt fin lampa som jag fått av svärmor. Hon tyckte den var hemsk och jag älskade den, tycker den passar väldigt här hos oss. 
 
IMG_9841
Min skrivbordshörna, där det mesta är från Ikea. Armeringsnätet är från Happy Homes, skrivbordslampan är ett loppisfynd och kakfatet är DIY.
 
IMG_9845
Det är här jag oftast sitter på kvällarna och tittar på YouTube eller skriver här!
 
IMG_9851
Oftast är min skrivbordsstol upptagen. När det är dags att sätta sig framför datorn får en först börja med att försöka lirka upp en katt från stolen och lägga i knäet. Har en otur blir hela tangentbordet övertaget av en katt som vill bli kliad.
 
IMG_9850
I hörnet står min provdocka. Har inte använt den sedan jag flyttade hit, det måste det bli ändring på!
 
IMG_9854
Såhär ser det alltså ut när en står vid dörren. Jag är mycket nöjd med resultatet!
 
IMG_9856
Det krävde en hel del arbetstimmar, men så värt det i slutändan. Jag märkte snabbt att jag ville sätta mig vid mitt skrivbord mer nu än tidigare, jag trivs i rummet och vill verkligen spendera tid här. 
 
Tjugofem år gammal Luleåbo. Här skriver jag om mina renoveringsprojekt, saker som är fina/ofina, mina katter, olika typer av DIY, lite skönhet, inredning och en hel del funderingar. Jag hoppas ni vill hänga med!

Tre saker jag gillar: Snö, katter & krispig luft.