veckans kvadrater #9

Vecka 48 har passerat i en rasande fart, kan knappt förstå att det bara är fyra veckor kvar av detta år. Ska bli så spännande att se vad nästa år har att erbjuda. Men innan vi börjar tänka för mycket på det kan vi ju ta och titta på vad förra veckan egentligen innehöll.
 
Måndag morgon stirrade jag ner på mina fötter på gymet, undrade både en och två gånger varför jag inte bara legat kvar i sängen. Var supertrött och omotiverad. Som tur var hittade jag motivationen igen ganska snabbt, några övningar in i träningen var jag på banan igen.
 
På tisdagen var det mycket lättare att ta sig iväg, vilket var tur för på tisdagar kör jag veckans tyngsta pass.
 
De dagar jag inte tränar på morgonen, vilket oftast är onsdagar och torsdagar blir det havregrynsgröt med pumpakärnor till frukost. Toppad med äppelmos och sojamjölk. Så himla smaskigt!
 
Efter onsdagens träningspass var jag död, så himla jobbigt. Ville bara kräkas.
 
Sen blev det fredag, så himla pepp! Började dagen med att köra ett tungt styrkepass med fokus på baksida lår och rumpa.
 
Efter jobbet var det dags för tjejhäng, Sandra, Linnéa och jag hade planerat att just denna fredag skulle vi minsann ha tjejhäng. Det skulle bland annat lagas tacos, så gott! Vi åt, pratade och hade så hemsk roligt. Alltså det är länge sedan jag har skrattat så mycket som då!  
 
Efter middagen tog vi oss en efterrätt, nämligen en Kaffe Karlsson. Mmmmmmmh, smarrigt! Efter detta kan en säga att kvällen tog fart, vi dukade fram godis, öppnade rödvinet och snackade. Satte oss i soffan och pratade, dansade, öppnade nästa flaska rödvin och hade bara allmänt roligt. Kring midnatt kom Sandras skjuts och det var dags att göra kväll, Linnéa och jag däckade i sängen och dagen där på startade jag med betongkeps och en kaffekopp. 
 
Söndagen var dock en helt annan historia, både Jim och jag var hemma i princip hela dagen. Gjorde lite nytta men annars satt vi mest vid våra datorer, Jim spelade och jag tittade på YouTube och målade naglarna. Kan tycka det är himla lyxigt att ta sig tid för sånt lite då och då. 
 
Det bjöds även på snö på söndagen, ganska mycket snö faktiskt. Vilket också var en bidragande orsak till att vi höll oss inne. Julmusik spelades hela dagen och jag kokade till och med knäck och gjorde ischoklad. Fick äntligen till knäcken, har nämligen misslyckats de två senaste åren. Men tredje gången gillt! Ischokladen blev inte heller dålig, har inte ätit det på typ tio år. Strösslade lite flingsalt på toppen och det gjorde sjukt stor skillnad enligt mig. 
 
 
 
 
 
 
 
Tjugofem år gammal Luleåbo. Här skriver jag om mina renoveringsprojekt, saker som är fina/ofina, mina katter, olika typer av DIY, lite skönhet, inredning och en hel del funderingar. Jag hoppas ni vill hänga med!

Tre saker jag gillar: Snö, katter & krispig luft.