Att hitta sin stil

[Bildkällor: Min Pinterest]

Jag har alltid haft lite svårt för kläder och mode, det som funnits i garderoben har sällan känts helt rätt. Har tidigare inte tänkt efter när jag köpt nya plagg utan bara sett just den t-shirten, inte tänkt "jaha, vad kan jag matcha den med som jag redan har". Detta har alltså resulterat i att jag har haft en proppfull garderob med kläder som inte alltid passar så bra ihop och som i slutändan inte har känts jag

De senaste månaderna har jag blivit en trogen Säker stil-följare, både gällande podden, instagram och boken. Hittade Ebba och Emilias podd av en slump och föll pladask. Har läst deras bok och lärt mig hur jag ska tänka. Tack vare detta har jag nu gjort en stor rensning av garderoben och de nya plaggen jag köper är enkla och stilrena. Jag kan nu gå in i garderoben och i princip (med lite eftertanke såklart) ta vilka byxor och vilken tröja/blus/skjorta som helst och det funkar ihop. Det är så tisdbesparande så det är sjukt! 

Samma sak gäller skor, även här har en rejäl rensning skett. Nu har jag inte massor av skor i oändliga färger och former, utan de jag har sparat kan jag använda till allt från jeans till klänning. Vilket är helt optimalt. Nästa del som ska optimeras är mina väskor, i nuläget har jag min Michael Kors Collins som jag använder varje dag. Dock skulle jag behöver en väska i större modell, jag har tittat på Ralph Lauren Abby. Vilken lär bli nästa investering.

Summan av det hela är att jag hittat min stil, nu har jag kläder och skor som känns jag. Min stil är bekväm, enkel och stilren.
 
Tjugofem år gammal Luleåbo. Här skriver jag om mina renoveringsprojekt, saker som är fina/ofina, mina katter, olika typer av DIY, lite skönhet, inredning och en hel del funderingar. Jag hoppas ni vill hänga med!

Tre saker jag gillar: Snö, katter & krispig luft.