Gallra rödbetor

Såhär såg mina rödbetor ut för några dagar sedan, det hade kommit upp massor! Tyvärr måste en ju gallra dem för att det ska bli några betor. Häng med när jag gallrade mina.
 
Det är bara att rycka upp de skott en inte vill ha, det ska vara mellan 3-6 cm mellan varje skott för att det ska finnas nog med plats för rödbetan att växa. 
 
Alla dessa fina skott fick sätta livet till, tyvärr. Eftersom vår pallkrage är så pass liten kommer vi (förhoppningsvis) få några få rödbetor, dock inte särskilt många. Om en vill kan man använda bladen i sallader, ger en mycket god smak och fin dekoration!

Detta är vad som blev kvar, det ser otroligt ynkligt ut. Men dom kommer sakteligen resa sig desto starkare och grövre dem blir. Jag håller tummarna att det blir några betor, jag håller er uppdaterade!
 
Tjugofem år gammal Luleåbo. Här skriver jag om mina renoveringsprojekt, saker som är fina/ofina, mina katter, olika typer av DIY, lite skönhet, inredning och en hel del funderingar. Jag hoppas ni vill hänga med!

Tre saker jag gillar: Snö, katter & krispig luft.