Välkommen till min altan!

Detta är vad en möts av nu när bygget är klart, en enligt mig mycket inbjudande uteplats. Med tillhörande katt såklart.
 
En ny häck har vi planterat, det var ett sjuhelsikes jobb. Men ack så fint det kommer bli, prakthäggmispel valde vi.
 
En odlingslåda har också fått komma till liv, två pallkragar med ett lock. Locket byggde Jim av spillvirke från altanen och en plexiglasskiva. Det växer så det knakar där inne!
 
Såhär ser det ut när en tittar in, till vänster har vi massor av kryddor och till höger är det sallad och rödbetor. Betorna ska gallras, I promise!
 
Blommor gömmer sig lite här och var, detta är en av storfavoriterna.
 
Till sist har vi själva altandelen, där vi har utemöblerna, parasoll, förvaringslåda och lite mer blommor. Av någon konstig anledning börjar jag få grönare och grönare fingrar, vilket är fantastiskt roligt. Det enda jag kan säga är att jag är oerhört nöjd med slutresultatet, nu spenderar vi massor av tid här ute. Det är definitivt värt alla pengar och all tid vi investerat. 
 
Tjugofem år gammal Luleåbo. Här skriver jag om mina renoveringsprojekt, saker som är fina/ofina, mina katter, olika typer av DIY, lite skönhet, inredning och en hel del funderingar. Jag hoppas ni vill hänga med!

Tre saker jag gillar: Snö, katter & krispig luft.