Höstkreativitet i sminkform

IMG_2273-2
 Nu när all renovering är klar känner jag att min kreativitet kommer krypande. Det resulterade i att jag för några dagar sedan blev stående framför sminkbyrån en rejäl stund, experimenterandes med basprodukter och lite annat smått och gott. Tillslut insåg jag att jag faktiskt lyckats skapa en sminkning jag gärna skulle bära ofta i höst. Därför tänkte jag att det skulle vara kul att fotografera det, så jag kunde visa er!
 
IMG_2276
Det blev en bas med medel täckning, använde min Marc Jacob Genious Gel foundation. Den ger så himla fint resultat! Utöver det applicerade jag lite concealer och puder, sedan avslutade jag med ett naturligt rouge och minimalistiskt med bronzer.
 
IMG_2291
Ögonbrynen är ifyllda nästan som vanligt, testade göra den främre delen lite mer definierad genom att göra den lite skarpare än vad jag vanligtvis gör. Ser absolut inte lika naturligt ut som när jag fyller i dem i vanliga fall, men kul att testa något nytt!
 
IMG_2292På ögonlocken tog jag samma bronzer jag använt tidigare men applicerade den i globlinjen och sedan lätt över hela ögonlocket. Nu till huvudnumret! Eyelinern, en favorit direkt. Det var så himla länge sedan jag rockade en rejäl eyeliner. Kommer definitivt sträcka mig efter den fler gånger! Till sist packade jag på med mascara, precis som alla andra dagar och på läpparna satte jag faktiskt ingenting. 
 
Tjugofem år gammal Luleåbo. Här skriver jag om mina renoveringsprojekt, saker som är fina/ofina, mina katter, olika typer av DIY, lite skönhet, inredning och en hel del funderingar. Jag hoppas ni vill hänga med!

Tre saker jag gillar: Snö, katter & krispig luft.