Veckans kvadrater #5

Nu kommer enligt tradition veckans kvadrater. Min tystnad i helgen har jag egentligen ingen direkt orsak för förutom att vi slappnade av totalt, jag åkte på Mio helt själv (lycka), fick finbesök och middagsgäster, tog fram symaskinen och sydde mig en köksdardin och lite kuddfodral och helt enkelt laddade batterierna för fullt. Alltså det har varit en underbar helg, så himla länge sedan vi inte gjorde någonting alls. Men nu vidare till förra veckan, vad hade jag för mig?
 
Startade veckan med ett gympass på Måndag morgon, sjukt skönt sätt att börja veckan med. Dessutom var kroppen tvungen att väckas, hade inte varit på gymmet på sisådär tre månader. 
 
Snön föll under veckan och ingen var lyckligare än jag. Så här såg det ut utanför min dörr.
 
Jag slängde på mig dunjackan och mina favoritlurar nästan varje dag.
 
Målade även naglarna, första gången på sisådär tolv veckor. Älskar färgen, Lady Like från Essie. Definitivt en ny favvo!
 
Kände mig sugen på att baka bröd och då fick det bli så. Hittade ett recept på ett GI-bröd helt utan vetemjöl. Ett sånt där enkelt bröd med filmjölk, så en bara rör ihop allting.
 
Detta blev resultatet, himla fina. Dessutom riktigt goda. Måste göra fler i veckan, för nu har vi bara en halv limpa kvar. 
 
Onsdagen bjöd på ännu ett träningspass, detta tillsammans med Sandra. Kan säga att jag typ var förstörd efter detta .. 30 minuter intensiv cirkelträning. 
 
Har även spenderat ohälsosamt många timmar framför tv'n spelandes Assasins Creed. Sjukt kul spel! Det är faktiskt oerhört skönt att bara zooma ut och fokusera på någonting fiktivt en stund.
 
Fredagkvällen bjöd på cava och lite chark. Så himla gott. Jim stökade på i köket i flera timmar, bakandes hamburgerbröd, kokade egen ketchup, malde egen färs osv. Tillslut blev det världens godaste burgare, han är fantastiskt duktig i köket.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Tjugofem år gammal Luleåbo. Här skriver jag om mina renoveringsprojekt, saker som är fina/ofina, mina katter, olika typer av DIY, lite skönhet, inredning och en hel del funderingar. Jag hoppas ni vill hänga med!

Tre saker jag gillar: Snö, katter & krispig luft.