Köksprogress i telefonformat

Så här fredagen till ära tänkte jag visa er lite bilder på kökets uppkomst, dock endast i telefonkvalité. Men jag hoppas det är okej, jag har nämligen inte haft tid att ta några kvalitetsbilder under byggandets gång eftersom vi har gjort allting själva. 
 
Detta var när vi tagit ner överskåpen, här var tapetsering, tak och golvet fixat. Som ni ser var det fullkomligt kaos på köksbänken. Men det gjorde inte så mycket, för vi var ju på gång! 
 
När vi satte upp de nya överskåpen tyckte Saga att det var mycket intressant. Så hon fick vara med och inspektera. Efter många om och men var alla skåp uppsatta och vi var mycket nöjda!
 
Ganska många dagar senare när elektrikern varit förbi och dragit ny el till micron och spishällen kunde vi faktiskt installera micron i alla fall. Vilket kändes som en revolution, lyckliga kan en minst sagt säga att vi var!
 
Här är alltså bänkskivan på plats, micron och spishällen installerade, alla skåpluckor är fastskruvade och majoriteten av alla lådor. Det är fortfarande sjukt rörigt överallt, men det är typ oundvikligt. Välkommen till en stor renovering när en inte bor i en så stor lägenhet!
 
Kyl och frys är installerade och typ inbyggda med skåpen. Skafferiet är på plats men utan lådor.
 
Till sist avslutar vi med en bild när Jim gör någonting, osäkert vad egentligen .. och självklart har han med sig sin vapendragare Sid. 

Hoppas ni har en fin Fredag! 
 
 
 
 
 
 
Tjugofem år gammal Luleåbo. Här skriver jag om mina renoveringsprojekt, saker som är fina/ofina, mina katter, olika typer av DIY, lite skönhet, inredning och en hel del funderingar. Jag hoppas ni vill hänga med!

Tre saker jag gillar: Snö, katter & krispig luft.