Renovering del 4 - tak

Till att börja med tänkte jag säga Hej, kul att ses igen! Det var sanslöst många dagar sedan jag var här sist, vilket jag tycker är väldigt tråkigt men tyvärr var det ett måste. Mina timmar räckte inte till allt, så jag var tvungen att släppa något. Men nu är jag tillbaka! 

Därför tänkte jag nu visa några bilder från helgen när vi fokuserade på att regla och sätta upp nytt innertak, häng med vetja!
 
Här har vi hunnit en bit, över trappen och vid sovrummet. Innan innertaket kunde sättas upp fick vi regla om eftersom det nya taket var lite smalare än det som satt där innan. Vi valde ett tak från Huntonit i modellen Brilliant, skivorna är 30 cm breda och jag är supernöjd med resultatet. 
 
Ett tag behövdes det bara vara en som satte upp takskivorna så det gjorde Jim eftersom han är längre än mig och det gjorde att han var lite snabbare. Då passade jag på att måla bakom elementet i köket.
 
Helt plötsligt hade han hunnit superlångt och det var dags att göra hål för takspotarna. Det var ett jäkla mätande och lät riktigt illa men oj så snyggt det blev. Jag måste få skryta lite på Jim, han är så himla duktig! Vi har lärt oss fantastiskt mycket under denna renovering men Jim har verkligen fått glänsa med sin förmåga att lösa problem.
 
Så här såg det ut under tiden vi gjorde hålen, vi var så himla exalterade när vi gjorde detta. RENOVERINGSLYCKA!
 
Här har ni resultatet, detta var dock några dagar senare eftersom elektrikern skulle koppla in alla spotar. Vi blev väldigt nöjda och trots det extra slitet så var det värt det, alla dagar i veckan. Totalt fällde vi in sju spotar som ger alldeles lagomt med ljus, dom är både dimbara och riktbara. 

Detta var alltså lite om när vi satt upp taket, hoppas ni tycker det är lika roligt med dessa inlägg som jag. Nu kommer det absolut inte dröja lika länge till nästa inlägg utan nu planerar jag att återgå till gamla vanor.
 
 
 
 
Tjugofem år gammal Luleåbo. Här skriver jag om mina renoveringsprojekt, saker som är fina/ofina, mina katter, olika typer av DIY, lite skönhet, inredning och en hel del funderingar. Jag hoppas ni vill hänga med!

Tre saker jag gillar: Snö, katter & krispig luft.