En del av årets chiliskörd

I helgen skördade jag mina chiliplantor. En hel del fasligt starka frukter hade vuxit fram, vissa är stora och andra lite mindre. Eftersom vi börjar ha riktigt kallt här uppe på nätterna har dom fått bo inne den senaste vecka och tyvärr har plantorna börjat dö. Vilket är orsaken till att vissa frukter har fått skördats trots att de inte är färdigvuxna. 
 
Trots detta blev det en hel del chili som nu ligger och torkar. Tanken är att torka och frysa dem, för att kunna använda under hela vintern. Har två plantor till som jag inte skördat ännu, som är av en annan sort. Av dem tror jag det blir att göra någon typ av chiliolja. Men mer om det när jag skördar de plantorna! 
 
Tjugofem år gammal Luleåbo. Här skriver jag om mina renoveringsprojekt, saker som är fina/ofina, mina katter, olika typer av DIY, lite skönhet, inredning och en hel del funderingar. Jag hoppas ni vill hänga med!

Tre saker jag gillar: Snö, katter & krispig luft.